Think Pink lanceert lintjescampagne in strijd tegen borstkanker

Ter gelegenheid van borstkankermaand oktober lanceert Think Pink van vandaag/vrijdag tot 31 oktober haar nieuwe lintjescampagne. Dat heeft de Belgische borstkankerorganisatie aangekondigd in een persbericht. Dit jaar zijn er vier tinten roze, die elk een andere vorm van borstkanker symboliseren.

In België wordt één vrouw op acht getroffen door borstkanker, zegt Think Pink. Volgens de laatste cijfers van het Kankerregister werden er in 2022 in België 11.302 nieuwe gevallen van borstkanker geregistreerd, waaronder 11.192 vrouwen en 110 mannen. Het is nog steeds de meest voorkomende vorm van kanker bij vrouwen in ons land en vertegenwoordigt een derde van alle kankerdiagnoses bij vrouwen.

"Er zijn net zoveel soorten borstkanker als er tinten roze zijn", zegt voorzitter Heidi Vansevenant van Think Pink. "Door ons kleurenpalet te verbreden, willen we mensen eraan herinneren dat elk verhaal telt, dat elke strijd het verdient om gehoord te worden. Deze lintjescampagne is een oproep tot solidariteit en hoop, een symbool van eenheid tegenover een ziekte die zoveel levens raakt."

Wie wil deelnemen aan de lintjescampagne, kan een lintjesbox bestellen via de webshop op think-pink.be/shop of een lintje kopen bij een van de partners van Think Pink.

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.